Mamma

Idag ställer min jätteduktiga konstnär till moder, Anna Rönnbäck, ut sina tavlor nere i hamnen till kl 16! Hon kommer säkert ställa ut fler gånger, det tänker jag se till. Jag och syster ska ner och titta och fika med mamma snart. Ska bli spännande att se!!

Några utav de senaste tavlorna mamma målat!

4-7 JULI - ÅKA BIL, ÅKA BALDER, ÅKA HEM

Den 4de bar det av till Götet med mina kära vänner. Jag, Emelie, Petra och Lollo bilade ner medans Jossan och Freja åkte tåg. Vi åkte vid elva tiden, tog en sväng förbi Maxi och handlade färdkost. Vi fick låna GPS av Emelies padre och jag kan ju säga att utan den hade vi fan vart döda eller jävligt vilse om inte annat. Den räddade! I princip hela färden bestod av massa snack, som Emelie fick sitta och tyda genom att läsa mina läppar för att sedan berätta för petra vad det var jag och Lollo egentligen pratade om. Tillslut anlände vi i alla fall till Vandrarhemmet och GBG efter lite tankande och lite donken!

Första kvällen gjorde vi inte så mycket, gick till Hemköp och handlade frukost och sedan blev det bädda och chilla på rummet och invänta tåg-resenärerna!

På Fredagen blev det Liseberg. Vi åkte massa karuseller och vi åt glass och pizza och muuuuuums va gott det var! Mina faves är Balder och Uppswinget. Freja skrek som en man i de flesta karuseller vilket mer eller mindre gjorde min dag! När vi åkte uppswinget, som jag talat så bra om var alla tjejerna lite tveksamma. Under åkturen hade jag 5 tjejer till vänster om mig som skrek för sitt liv! Det var det roligaste haha, kommer aldrig glömma.. Och medans de satt och gallskrek satt jag och skrattade ihjäl mig åt situationen och njöt av den underbara åkturen. Efter Liseberg bestämde vi oss för bio och gick och såg kronjuvelerna med Björn G bl.a! Den var bra, skitkonstig men bra. Sedan drog vi oss tillbaka till vandrarhemmet.

Vi hittade lite schyssta brillor..

På Lördagen var det shopping som gällde till min stora lycka! Och jag tänker inte räkna efter hur mycket jag shoppat för, jag tänker förbli lyckligt ovetandes. Det blev många fina inköp bla en lila klänning, väska och brallor. Efter detta åkte vi till vandrarhemmet och gjorde oss i ordning för att åka och käka! Det blev thaimat som man fick ta själv vad man ville ha så fick man se dom laga maten sen. Det var suveränt gott! Vi satt och skrattade ihjäl oss på den där restaurangen, gud så kul vi hade! Sådanna ögonblick i livet är den renaste lyckan för mig. Med mina godingar!!

På Söndagen blev det lite mer shopping, hehe. Först fikade vi och sedan köpte vi det sista och sedan bar det av till vandrarhemmet för att sätta sig i den röda ferarrin och bege sig hemmåt till lilla E. Bilfärden inehöll den ljuvaste skönsång från mig och Emelie. Aldrig hört något vackrare! Men vi lyckades i alla fall hålla vår jet-lagade Texas Girl vaken hela vägen. Hon var en utomordentligt bra chaufför, all beundran till henne.

Sedan efter ett besök på ett jätteskabbigt max någonstans i Sverige och en powernap var jag hemma!

Found my guy! Har den lila superfina klänningen på mig som inte syns så bra.

TACK MINA FINA HJÄRTAN FÖR EN UNDERBAR RESA! Det tycker jag vi bör göra om nästa sommar.
PUSS!

Dark mind, Bright future

Det här kanske inte är något man heller borde skriva i sin blogg, men jag bara måste skriva av mig nu. För några månader sedan vaknade jag av att jag liksom ströp mig själv. Några gånger var det med täcke och annars va de mobilsladden och det är helt sjukt!! Några av mina vänner vet om det för man blev ju rädd som fan när man vaknar med en spänd sladd runt halsen. Inatt drömde jag mardrömmar igen. Det enda jag minns är att det var på lärksoppsg där jag bodde förrut och jag var rädd. Jag var inne på toaletten på övervåningen och det var helt ångit i rummet och jag försökte andas in det genom att hyperventilera, vad jag förstår det som försökte jag mer eller mindre ta mitt liv. Sen kom mamma upp och skrek efter mig, men jag kunde inte svara (som alltid i drömmar) och mamma gav mig cigaretter(!?). Det är typ det jag kommer ihåg, och jag vaknade av att jag låg under täcket och jag tror de va därför det var så mörkt i drömmen och att jag inte kunde andas ordentligt. Usch jag tycker det är så läskigt, å sen är man helt chockad när man vaknar..

Sedan fortsätter jag ju kolla på skräckfilmer fast det inte är särskilt bra för en så orolig person som jag är. Och jag har börjat bli jättesuper rädd för clowner. Jag är jättemörkrädd och ser i syne och massa shit när jag ska sova. Endå ska jag fortsätta se på dom där förbannade skräckfilmerna. Jag är rentav dum i huvudet.

Idag är dagen innan Gbg-resan vilket betyder packning. För övrigt så tänker jag gå till biblioteket och låna lite böcker. Jag tycker om biblioteket. Fast när jag är där får jag lite ångest över att man inte kommer hinna läsa allt man vill innan man dör. Pappa tycker nog jag är lite knäpp som inte åker och badar. Men jag vill ju inte åka ensam. Vi får se vad som händer idag, ikväll ska jag och pappa i alla fall hem till Susanne för att äta räkor! Yum!

Oh,

Its not about the happy ending, Its all about the story

Så vad har hänt de senaste dagarna? Jag jobbade hela helgen och det var tungt. I lördags hade jag kvalitetstid med Jessica och vi började prata om att spontan-tatuera oss. Hon fick igång mitt tatuerings-hets igen med andra ord. Och jag vill, vill, vill!! Och ev pierca mig! Sedan tog vi en sväng förbi jobbet och köpte mat på natten, mums!

I söndags jobbade jag mitt sista pass innan semester, och det var så skönt efteråt. Min semester ser för tillfället ut att bli 3 veckor för tillfället då jag bara har fått ett pass den 21a, vilket faktiskt känns skönt.

Igår gjorde jag grekisk sallad och kollade på film. Började även diska och städa då jag fick reda på att pappa skulle komma hem imorrn och jag måste säga att det ser inte så himla farligt ut i lägenheten alls, I've been good! Idag fortsätter städandet.. Men först ska jag steka lite ägg och äta frukost!

På torsdag åker jag med Petra, Emelie, Lollo, Jossan och Freja till Gbg! Det ska bli så jävla kul!! Då blir det Liseberg, äta ute och bara ha det bäst. Hoppas även på shopping då mitt shoppingbegär är äckligt stort just nu. Underbart, som jag längtar!